maandag 9 juli 2012

Verjaardagsdoosje

Voor de verjaardag van het achternichtje, wilde ik een mooie verpakking voor wat geld maken. Aangezien ze al veel spullen heeft, en het liefst geld krijgt om er wat leuks van te kopen, wil ik dat graag leuk verpakken. Voor dit heb ik in de map met leuke kleurtjes gekeken en kwam op deze mooi Topset. Deze op maat gesneden en gestempeld.

Met 2 verschillende kleuren groen, de cadeautjes er op gestempeld. Omdat de inkt zo nat was, en het papier glad, had dit ruim een nacht nodig om te drogen. De volgende ochtend bleek de inkt nog vochtig te wezen, en met een keukenpapiertje heb ik de overtollige inkt er af gedept. De lijnen gerild, de overtollige delen er af geknipt en de in te knippen delen, in geknipt. De opening van het venster gesneden want ik wilde er een shakerbox in verwerken.

Op een crèmekleurig papier een achtergrond voor de box gestempeld. Van knutselrubber de buitenkant van de box gesneden, zodat de kraaltjes niet weg kunnen. Uit zilverkleurig papier, bloemen gestanst en daar een blokje schuimrubber achter geplakt, zodat deze wat hoger komen te liggen. De 2 laagjes rubber op elkaar geplakt, en dit op de ingekleurde achtergrond vast gemaakt. De kraaltjes en de bloemetjes in de box gedaan en het venster er overheen geplakt. Dit achter de uitsnede van het doosje bevestigd. De gaatjes voor het sluitlintje geponst en het doosje in elkaar geplakt. Lintje er in en klaar!





S his secondcousin was celebrating her birthday. But we wanted to give her money, so she could buy herself something nice. I wanted to make a nice giftwrap for it. I looked in my folder for nice colours, and came up with this nice colour Topset. I cut it to the right size and stamped it.

With 2 different colours green, I stamped the presents on it. Because the ink was so wet and the paper to smooth, I needed to let it dry for a night. The next morning, the ink was still wet and with some kitchentowel, I dabbed the ink to remove the ink that was to much. I rilled the lines and cut away the parts that are not needed. Also I cut the folds that needed to be folded on top of each other. I cut out the place were I wanted to make the shakerbox.

On crème coloured paper I stamped the background for the box. From hobbyrubber I cut the frames for the shakerbox so the beads can't get out. I ponsed some flowers from silver coloured paper and put some rubber behind it, so its nicer to see. I glued the two pieces of rubber on top of each other and that on the coloured background. I put the beads and the flowers in the box, before I glued the window on it. The whole box I glued in the windowframe and than I made the holes to close the box with a ribbon. I put glue on al the parts to glue, and put the box together. Ribbon through the holes and finished it is!

Paper: Box: So silk; colour vanitypearl, background: from work
Ink: SU and Tim Holtz Distress Ink
Stamps: Action and SU
Beads: Action
Ribbon: Action
Rubber: Action... (I love that store...)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen