dinsdag 9 april 2013

CAS-ual Fridays & LiM...

Voor het eerst doe ik twee challenges in een. Voor de LiM is het Lime & Black en voor CAS-ual Fridays is het chevrons & Flowers. Ik had een geweldig idee, en dacht, dat kan in een! Uiteraard pakt het altijd anders uit dan gedacht en ziet het er ook anders uit. Ik wilde met besmettelijk zwart werken. En daarop heat embossen... tjonge, wat ik me nu weer op mijn hals heb gehaald. En halverwege kan ik ook nog de bovenverdieping soppen en twee bedden afhalen en een was aanzetten. Altijd leuk zo'n kaartje tussen door...

Als eerst (na 4 eerdere pogingen) de chevrons gestempeld met versamark en geembossed. De tekst eronder ook geembossed. De bloemen geembossed en uitgeknipt op wat restpapier zwart. Hiervan heb ik er uiteindelijk maar 1 gebruikt. Ik dacht er meer nodig te hebben, dus die gaan in een bakje restjes voor een volgende keer. Alles op een witte kaart geplakt en weer klaar. Nu ja klaar, eerst opruimen. Anders gaat mijn jongste zoon morgenochtend ook met embossing poeder spelen. Dat wil ik echt niet!


This is the first time I combine two challenges. For LiM it's Lime and Black and for CAS-ual Fridays its Chevrons & Flowers. I had a wonderfull idea and I thought, that's one card and two challenges! As it should the card I made is different than the idea I started with. I wanted a black card. And on that, heat embossen.... What did I think! Half way through my card, I could clean upstairs, linen change two beds and start the washer. Always nice to do a card between other things....

First (after 4 earlier tries) I stamped the chevrons and heat embossed them. Stamped and embossed the sentiment under the chevrons. Stamped, heat embossed and cut the flowers of some leftover black paper. I used only one flower, so the others are going in the box with leftovers to use on a different time. Everything glued on some white cardstock and finished. Not quite jet, first I need te clear up the mess here. Otherwise my youngest will play with the embossingpowder and I really don't want that!



Paper: Action and So Silk Black
Ink: Versamark
Stamps: Stempin' Up Oh, Hello (thanks to Marrigje Barnard for lending her stamps)
Embossing powder: Zing! Neon green
Challenges: Simply Less is More week 114: Colour challengeCAS-ualfridays #97: Chevrons & Flowers

5 opmerkingen:

  1. this is so cool! great card! thanks so much for joining us this week at CAS-ual Fridays Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great card.
    I love the black base of the card, it makes it look really dramatic.
    Thanks so much
    Chrissie
    Less is More

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh how clever use that lime on the back, so very effective!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow I love that pop of color against the black! Thanks so much for joining us at CAS-ual Friday Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The card is so graphic--I love it! The color really pops against the black and the design is perfect. Thanks for joining us at CAS-ual Fridays!

    BeantwoordenVerwijderen